Dieta wakacyjna

Lato to czas pokazywania swojego ciała, w końcu jest tak gorąco, że nie jesteśmy w stanie wytrzymać funkcjonowania w normalnych ubraniach. Jednak, gdy ściągamy sweter czy chcemy założyć krótkie spodenki, okazuje się, że nasze ciało nie wygląda zbyt atrakcyjnie. Warto zatem zdecydować się na wakacyjną dietę, która pozwoli nam na uzyskanie atrakcyjnej sylwetki.Dieta wakacyjna oparta jest przede wszystkim na soczystych owocach i warzywach, dzięki czemu jest bardzo atrakcyjna i nie męczy tak bardzo, jak wszystkie inne stosowane przez nas diety. Przede wszystkim warto zainteresować się ilością kalorii, jakich nam dostarcza, a jest ich ledwo ponad tysiąc, dzięki czemu można doskonale oczyścić organizm i zrzucić zbędne kilogramy.Dietę wakacyjną zaczynamy oczywiście od śniadania. Podstawą jest ciemne pieczywo, najlepiej zdecydować się na pumpernikiel, który posiada dużo substancji odżywczych zapewniających nam niezbędną energię i siłę na cały dzień, a przy okazji nie jest tak tuczący jak chleb biały. Rezygnujemy z masła i margaryny, na chleb można położyć plasterek sera feta oraz pokrojone plastry pomidorów, a także krążki cebuli. Do tego można dodać łyżkę kukurydzy, by dopełnić całą kompozycję.Istotą diety wakacyjnej są niewielkie, ale często jadane posiłki, dzięki temu uczymy się nie podjadać w ciągu dnia i nie sięgamy po batoniki i inne szkodliwe słodycze. Na drugie śniadanie warto zaserwować sobie dwie kromki pieczywa chrupkiego, które znajdziemy w każdym sklepie. Można zjeść je z ogórkiem małosolnym, rzodkiewką, jajkami na twardo oraz dodać odrobinę majonezu, należy tylko pamiętać, żeby kupić ten w wersji light.Takie posiłki doskonale zapełnią nasz żołądek i nie będziemy odczuwać strasznego głodu. Na obiad, w wakacyjny dzień najlepszą propozycją jest zupa. Oczywiście powinniśmy dodać do niej dużą ilość warzyw, a do tego można wrzucić pokrojoną pierś z kurczaka. Takie danie z pewnością nasyci nasz głód, a jednocześnie będzie małokaloryczne, co pozwoli nam stracić na wadze.Na podwieczorek nie ma nic lepszego niż owocowa sałatka. Trzeba wymieszać maliny, jabłko i banana. Do tego można wypić mrożoną herbatę z cytryną bez dodatku cukru. Owocowe orzeźwienie z pewnością będzie świetnym kompanem letnich wieczorów.Kolacja powinna mieć miejsce co najmniej kilka godzin przed snem, żeby zjedzone pokarmy mogły ulec szybkiemu trawieniu. W związku z tym należy dokładnie pilnować czasu. Dieta wakacyjna proponuje nam dwie kromki chleba pełnoziarnistego, do tego można nałożyć sobie szprotki, liść cykorii i pomidora. Przed snem dobrze nam zrobi zielona herbata bez cukru.Taka przykładowa dieta wakacyjna to świetny pomysł dla każdego, kto uwielbia owoce i warzywa, gdyż to właśnie one stanowią podstawę jadłospisu. Można go dowolnie modyfikować, trzeba jednak pamiętać, by nie przekraczać dawki 1200 kalorii dziennie. Każdą dietę warto także wspomagać wysiłkiem fizycznym i oczywiście dobrym samopoczuciem, o czym trzeba zawsze pamiętać, jeśli chcemy uzyskać najlepsze efekty.

You may also like...